28.3.2012

Ehtimisiä

Päivät ovat juosseet ohi ja jättäneet hengästymisen minulle. 
Täällä nyt sitten tasailen hengitystäni. 
Viikon ajan olen yrittänyt ehtiä vaikka mihin. Kaikkeen en ole ennättänyt, tänne blogiinkin vasta nyt.
Jotain olen kuitenkin ehtinyt, kiireestä huolimatta.

Ehdin leipoa Kolmosen syntymäpäiville kaksi kuorma-autokakkua, ja syödä toisesta puolet. Yksin.
Ehdin imuroida ennen juhlia,  mutta lattianpesuun en kerennyt. Onneksi. 
Kolmonen mätti sen jäljelle jääneen kakun moneen kertaan lattialle.
Ehdin iloita kaikista vieraista vaikka juttelemaan en aina kerennytkään. Kolmonen piti siitä huolen.

Ehdin itkeä liikutuksesta ja ilosta. 
Ehdin myös kuivata kyyneleet ennen kuin Ykkönen ja Kakkonen häpeäisivät silmät päästään. 

Ehdin pelastaa Kolmosen monelta kuhmulta, mutta takanluukkuun en ehtinyt ensin. 
Kolmonen ehti. 
Kerkesin kuitenkin lohduttamaan ja puhaltamaan pipiä pois.

Olen myös ehtinyt kuuntelemaan ystävää ja olemaan kiitollinen että kelpaan olkapääksi. 

 Olen kerennyt olemaan myös sylinä ystävien lapsikatraille ja leiponut heidän kanssaan sämpylöitä. 
Valitettavasti ehdin myös syömään ne. Siis sämpylät.
Ehdin myös olla kummitäti ja vara-äiti. 
Kummitytön mielestä ihana sellainen. Ehdin myös paisua ylpeydestä (ja niistä sämpylöistä).

Ennätin olla oikeakin äiti.
Olen ehtinyt viipyä saunanlauteilla Ykkösen ja Kakkosen kanssa. Ehdin kuulla miten paljon pienillä ihmisillä on sydämellään. Ehdin myös miettiä miksi en ole ehtinyt useammin.

Olen myös ehtinyt sanoa miljoona kertaa ihan kohta, ja sen sanottuani on ollut jo liian myöhäistä.
Kiukuttelemaankin olen kerennyt, monta kertaa. Miten siihen onkin aina aikaa? 
Anteeksi pyytämään en ehtinyt yhtä monesti.

Kaikkea en siis ehtinyt, mutta melkein kaikkiin tärkeisiin kyllä. Ainakin yritin.
Niihin mihin en kerennyt, Ihmemies kerkesi. 
Siksi se onkin ihme mies.

Taisin ehtiä kertomaan sen myös Ihmemiehelle. Onneksi.


En kerennyt koristelemaan kakkuakaan. Ihmemies ehti siihenkin :)












2 kommenttia:

  1. Ja miusta kun tuntuu aina että jos joku niin sinä olet se joka ehtii. <3 -ms-

    VastaaPoista
  2. Ei oo häpee olla nopee :D Ei vais, aina ei ehdi ja hyvä niin, joskus tuntuu et ehtii liikaakin...!

    VastaaPoista

Jätä jälki käynnistäsi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...